STYLIST måndag

Idag, precis som alla andra måndagar, så har vi haft hela dan full med Stylist-lektioner. Denna dag gick vi ihop i par och fick göra en valfri sminkning och håruppsättning. Jag fick en make up med brons- färgad ögonskugga, blodröda läppar och en ett lockigt hårsvall.

(Ni får stå ut med att bilderna inte är av bästa kvalitet, de togs hastigt då jag precis kommit in ifrån regn, rusk och en dag i skolan).


Dax att slappna av och krypa ner under täcket nu. Släppa allt i mitt liv för några få timmar innan man ska stiga på bussen igen, för att börja på en ny dag med nya händelser.
Nu är måndagen över.
Bara 4 skoldagar kvar, sedan är helgen kommen.
& att lärarna slängt in två studiedagar nästa vecka skadar inte det heller.
Ibland förstår dom visst allt, och ibland ingenting.

Vet ni vad? Nu ska jag sova. Och imorgon, då ska jag vakna med ett léende på mina läppar. För det var längesen, och det kan behövas. Det är dax för mig att gå vidare, att inse att livet som man lever består av så mycket mer än alla de problem som uppstår. Det finns så mycket mer positiva sidor som ändå inte riktigt fått chansen att överväga de negativa. Det är dax att lämna ifrån sig allt gammalt och rostigt. På tiden att börja om på nytt och finna lycka.
För det är jag värd.

Godnatt!


/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0