först ingenting, sedan allting..

Är det kanske nu det börjar? Alla läxor, hemuppgifter och prov? För innan har jag inte märkt av dem på samma sätt. De har inte funnits där förrän nu, efter ett tag. I mitten/ slutet av terminen. Alla lärare med samma mål. Ett prov för att avsluta en kurs, ett arbete och ett moment. Samtidigt.

Dagen har varit kort. Sovmorgon, en svenska lektion och en inställd idrottslektion som gjorde att jag och Lotta bad om att få åka hem och plugga istället för att stanna kvar på "göra vad du vill" lektionen, som till mestadels bestod av smink och hår. Cilla är snäll, så det gick bra. Sprang ner till stationen, träffade Madeleine, imponerades av en gubbe sittande i rullstol som lyckades ta sig både upp och ner för en brant backe med bara fötterna i marken och utan att använda armarna. Hoppade ca 30 minuter senare på tåget till Vaggeryd.Typiskt. Hatar all ändring när det gäller tåg/busstrafiken, och fattar ingenting. Stämmer ens jlt längre? Nu när det är tågersättningar med buss och allt?

Sprang i ösregn för att byta till buss sista biten hem (som vanligt nuförtiden). Snackade skit med Madde och lät blicken falla på de nerdränkta fönsterrutorna. Väl i Skillingaryd tittade jag efter min cykel på stationen men insåg efter ett tag att jag faktiskt åkte bil till skolan idag. Tog mig i kragen och kämpade (nästan lika bra som gubben) uppför alla underbara backar.

Hemma. Tittade mig i spegeln och en dränkt katt kikade läskigt tillbaka. Dök ner i mjukiskläderna. Lät en macka och en kopp varm choklad sjunka ner igenom min strupe. Slog upp boken.
Insåg i den stunden att den kommer ligga precis så hela min eftermiddag/kväll/natt.
Frågan är om jag fixar att glo i den, SÅ länge.

Ha en skön kväll! ♥

Snart är det helg.
& då är det dansuppvisning ♥
Glöm nu inte att boka biljett på Skillingaryds/Vaggeryds bibliotek.
Lördag kl.19.00 på Skillingehus.
Bäst för dig att du inte missar!


/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0