fredagen den 13:e ?

Hade jag helt förträngt. Men den dagen är visst idag. Dagen som enligt skrock är en otursdag. Men än så länge har inget otippat hänt, så man kan nog vara lugn. Men man vet ju aldrig vad resten av dagen och kvällen har att bjuda på. Inte för att jag är skrockfull, men i alla fall.


Vaknade av att det sken in ett starkt ljus från mitt fönster. Steg upp och rullade upp gardinen, och till min förvåning var det världens solsken där utanför. Kunde inte sova längre.
Nu sitter jag framför MTV och lyssnar på Pink´s fina låt - "I don´t belive you" med en kopp varm choklad och en skiva utav pappas hembakade bröd. Det är frukost det!

Förresten, ni missade väl inte intervjun med Sveriges största bloggerskor Kenza och Foki på Tv4 igår förmiddag? Det var rena turen för mig att Tv:n slogs på just då. Men om ni missade den och är nyfikna så kan ni titta här:
http://tv4play.se/aktualitet/efter_tio?videoId=1.1330191

Jag är så glad att dom äntligen har insett vad som håller på att hända på blogg.se just nu. Att fel bloggare, tar fel plats för fel beteende och för att de får fel sorts uppmärksamhet. Jag menar, det är inget konstigt att deras besökssiffror blir skyhöga när de beter sig som de gör. Det är det inte. Inte heller är det konstigt att folk vill besöka dessa bloggar för att få mer uppfattning om hur korkad denna bloggare är, som skapar en fasad mellan sitt namn och sig själv som person. Klart det är intressant att sitta ett gäng vänner och glo på bloggar med massor av helt meningslösa inlägg och pinsamma videobloggar. Allt för att få sig ett gott skratt. Många passar också då på att slänga in en kommentar för att påminna bloggaren om hur dum, ful eller meningslös person han/hon är. I den situationen bryr sig inte bloggaren ett dugg om vad som står där inne bland alla tusentals kommentarer. Nu vill bloggaren bara visa hur stark han/hon är som kan lämna skiten utanför och att inte ta åt sig. Men sanningen gömmer sig där inne, inuti personen. Innerst inne är han/hon svag, osäker och har i princip ingen aning om vad som är rätt och fel. Detta vill han/hon förneka och därför bevisa det för hela Sveriges befolkning och för att sorgligt nog trycka ner de andra bloggarna. De som kan skriva, de som har mål i livet, de som har rätt sorts självförtroende, de som talar sanning och de som är sig själva.

Jag menar inte att man behöver vara en i mängden. Att man inte kan ha en annorlunda blogg. Jag menar bara att man måste kunna hålla sig till sanningen. Att inte skriva som om man lever ett liv som Paris Hilton, om man inte gör det. Att man skriver som det är, och inte som man vill att det ska vara.
Lev inte i en dröm, lev här och nu.

För ett tag sedan satt jag också inne på dessa bloggar. De tjejer med vitfärgat långt hår, brunkrämskladdigt fejs, rosa läppar och urringade linnen. Just av samma anledning. Av nyfikenhet över vad för dumt som ska skrivas härnäst. Men jag skrattade inte. Jag blev bara förbannad. Ilskan steg i mig varje gång jag läst/tittat klart och hastigt stängt ner bloggen. Jag fick dåligt samvete som ens tittat. Ännu mer över att deras besökssiffror höjs med en siffra, EN HEL SIFFRA, bara för att JAG besökte den. JAG! som sitter här och har lust att sätta höger näve på data skärmen av ilska på grund av den blogg jag just läst.

Nu har jag slutat. Slutat läsa deras meningslösa skit. Slutat bry mig överhuvudtaget. (Jag antar att ni vet ungefär vilka bloggar jag syftar på, ex. Kissie, Amandavardet, Paow m.m.) Jag besöker idag bara de bloggar som har något vettigt att säga. De som talar sanning och skriver om saker som är kul och intressant att läsa. De som inte ljuger om sin vardag eller om sitt liv överhuvudtaget. Några få exempel är Kenza, Egoina, Linda Hallberg, Stina Lee, Blondinbella mfl. 

Jag tror att det enda vi kan göra för att förändra bloggvärlden till det rätta, är att låta de meningslösa bloggarna vara och att istället besöka de som har något att komma med. De som kan.


Nu är det illa. Nu har de spelat en och samma låt 2 gånger i rad på MTV.
Eller är det bara jag som suttit här för länge?
Shit, dax för duschen! 
Innan min fredag flyger iväg..

Ha en underbar dag! ♥



/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0