I take a Brejk!

I take a
 
Från mattepluggandet ett tag. Stack in och köpte en på Coop i eftermiddags innan jag tuffade hemåt. Mums! Det är något speciellt med måndagar. Inte bara det som ni förmodligen tänker på just nu. Den där otroliga tröttheten och jobbiga känslan i magen över att behöva ta sig till plugget och ha ännu en skolvecka framför sig. Utan man är så grymt godissugen. Man kan inte annat än tycka att man är värd minsta lilla bit eftersom man antagligen plågats en hel dag med dessa negativa tankar om dagen. Tur att man har kort vecka denna veckan. Går bara till onsdag. Torsdag och fredag är jag ledig. En dag är studiedag och en den andra är kompledigt för att vi ska spendera en lördag i skolan på öppethus om någon vecka.

Idag på vår vanliga Stylist- måndag fick jag själv till mesta dels bara slappa och ta det lugnt. Det var riktigt skönt. Jag fick mitt hår duschat och även uppsatt på spolar av Lithman. Det enda jag gjorde idag var en lättare ansiktsbehandling på henne och att skriva lite egenskaper om de olika hudtyperna. Det blev ingen sminkning idag utan vi koncentrerade oss mer på hud och hårvård. Blev inga bilder idag heller, var inte taggad eller i närheten av fräsch, haha.

På onsdag ska vi däremot få öva lite mer på festsminkningar, (eftersom att vi bara lärt oss vardagsmake up än). Det kan ju behövas nu när vår modevisning börjar närma sig. Nästa måndag ska vi (enligt planeringen) lära oss mer om läppar och fördjupa oss mer i det.

Böckerna stirrar på mig.
Det var ett tag sen jag rörde vid dem nu.
Shit.
Måste dra.

Psst...Sov gott förresten!


/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0