den långa dagen blev kort...

Låter kanske långsökt men det blev den faktiskt. Började som vanligt 08.10 idag (vilket jag alltid kommer att göra). Slutade dock halv 4. Vilket betyder att jag inte är hemma förrän närmare 17.30. Kändes konstigt att sätta sig vid middagsbordet direkt när man kommit innanför dörren. Ännu mer ofattbart att inse att det redan är kväll och att hela dagen spenderats i skolan. Men det är nog något man kommer vänja sig vid även om det känns som om hela dagen flugit iväg nu i början. Jag var inte ett dugg taggad till dagen överhuvudtaget när jag halvt död steg upp ur sängen vid 05.15 i morse. Tanken av att det var måndag fick mig inte heller någon vidare lust att åka in. Men jag måste helt ärligt säga att allt förändrades så fort man kommit igång. Dagen blev helt plötsligt kanon! Tänk så fel man kan ha! Eftersom vi hade Stylist- lektioner hela dagen så var allting riktigt kul, intressant och inte ett dugg jobbigt. Det är skönt att ha måndagen som en hel dag med yrkes- lektioner för det är verkligen en sådan dag då man vill slippa använda hjärnan. 

När vi kom in på första lektionen delades vi in i våra två Stylist grupper som vi är i klassen. Vår grupp skulle stanna kvar med Cissi i klassrummet för att måla av varandra på ett A4:a med blyerts. Så vi satte ut mått efter våra ansikten och skissade ner det för att senare kunna färglägga ena ansiktshalvan felsminkat och den andra rättsminkad för att vi ska kunna se skillnaden. Jag och Jossan som båda klagade högt för varann om att vi verkligen suger på att rita var inte särskilt motiverade till det hela. Men det blir ju vad man gör det till. Även det blev kul.

Efter lunch var det vår tur att vara med Daniel. Då var det dax att visa upp vårt innehåll i våra necessärer för varandra. Sedan delade vi upp oss två och två för att ta bort sminket på varandra med olika rengörings produkter. Det var olika steg inom rengöringen med rengörande gel, ansiktsvatten, serum och så klart ansiktskrämen som vi avslutade med. Det var så himla skönt att bara sitta där och låta någon sköta allt. Tänk om man kunde ha det så. Att man bara gick och satte sig och så skedde allt utav sig själv utan att man själv behöver tänka. Visst är jag lat? Det jag vill komma till är i varje fall att jag verkligen ser fram emot att lära mig och börja sminka nu. Ska bli så himla spännande!
Morgondagen består dessvärre bara av vanliga ämnen. Matte, Arl, Samhällskunskap och Datakunskap. 
Inte lika roligt, men minst lika viktigt.

Tänkte bjuda på lite bilder ifrån dagen...
Kan inte säga annat än att vi hade sjukt roligt. 



Ännu en lång dag imorgon.
Måste komma i säng i tid ikväll.

Godnatt! ♥


/J.C♥




Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, jag dooor av skratt! Bilderna! HAHAHAHAHAHA

2009-09-01 @ 04:17:25
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0