det behövs lite tid...

för att komma in i det hela. För att vänja sig vid miljön, människorna omkring och det som för tillfället händer. Att bli gymnasieelev. Man har insett att det i alla lägen inte är det lättaste. Att skapa kontakt, rutiner och att komma ihåg att det är något nytt som står på spel. Efter dagen som varit känns det ändå som att den där stela, irriterande och iskalla känslan inom alla lättat på trycket riktigt rejält sedan i förra veckan. Som om det behövdes en helg för att få de flesta att inse att man inte kan döma innan man vet. Som om det behövdes två lediga dagar för att skapa ett vänligt leende och för att forma mer ord till de okända. Som om den tiden behövdes innan man kunde ta steget fram för att våga satsa, och ta reda på sanningen.

Dagen har varit bra, trots huvudvärk efter att ha haft öronen fullt "uppspärrade"  hela tiden. Det var en "lyssna-på-läraren-dag" idag. Inte vad jag uppskattar men visst, ingen skola kan stå utan trivsel- och ordningsregler så det är bara att gilla läget helt enkelt. Till en början är man lite smått negativ till att de direkt på morgonen delar upp oss i grupper som vi sedan ska vara i resten av dagen, (eftersom man vet säkert att man inte kommer att komma med ngn ifrån mitt "pendlar-gäng" härifrån). Men när skoldagen sedan är över så inser man att det faktiskt varit bra och kul att det blev som det blev. Att det faktiskt var kul att intervjua Olivia, att det var gött att sitta och småprata lite tyst med Malin när rektorn stod och mumlade på, och att det var skönt att gå ut i solen och sedan in på A6 för att köpa ett hänglås till våra skåp.

Imorgon ska vi delas upp i våra klasser, träffa våra lärare och coacher för våra olika ämnen och få vårt riktiga schema. Jag kan säga att jag är ganska spänd på hur min klass kommer att bli. Men eftersom alla 60 stylist- tjejerna ska delas in i två grupper med 30 i varje så är ju chansen rätt stor att jag kommer med minst en ifrån "pendlar-gänget".

Dax att leta låtar till min och Maddes dansgrupp nu till hösten. Om två veckor står de små söta 1-2:orna och tittar på oss med sina små förväntansfulla ögon. Då ska vi hålla i showdansen för dem och då ska minst en låt vara bestämd, och en dans vara klar. Men det ska nog inte bli så svårt med tanke på åldern och nivån på girlsen. Det blir värre om man tänker på låtvalet. Det är många viljor inom dem. Om man frågar lillsyrran handlar det om allt ifrån AC/DC till Johan Palm, Amy Diamond eller Hanna Montana. Detta blir svårt.

Ni som vet en bra och passande låt till tjejerna i 7-8 års åldern, länka eller kontakta mig!♥

Ha en skön kväll!
Min blir tidig, behöver verkligen sova.



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

du e alltid så positiv ;) och dansen kmr gå fint bby!<3 No doubts! :D<3333

2009-08-25 @ 18:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0