gaah, exciting!

Det är var det är.
Jag är så himla glad, förväntansfull, och stirrig inför det som väntar.
Jag vill börja nu, nu, NU!


Det var riktigt trögt att gå upp imorse. Det känns verkligen i kroppen att man gått upp så tidigt som kvart över 5 varje morgon. Tog i alla fall en dusch, fick i mig en någorlunda okej frukost, fixade mig och tog cykeln ner till stationen. Mötte sedan upp Moa och Emmy och satt halvt död hela vägen på tåget. Men nu ska vi skita i tröttheten! Den försvann så fort jag kommit igång och kommit in i skolan. När vi steg in kom Bosse (vår rektor) med lappar med namn som han klistrade upp på två olika dörrar till klassrummen. En där det stod Stylist 1 , och en där det stod Stylist 2. Jag hamnade grupp 1 med 29 andra tjejer. (Kom tillsammans med Jossan och Lotta också som tyvärr inte var där idag). Moa och Emmy kom i grupp 2. Vi delades in i våra klasser och gick in i två olika klassrum. Där blev det en för- och eftermiddag fylld med information och intressanta nyheter ifrån våra nya lärare/mentorer/coacher. De delade ut vårat schema också. Riktigt bra om jag får säga det själv.

På eftermiddagen hade vi bara Daniel som lärare på den sista "lektionen" efter lunch. Han är nog den mest annorlunda läraren jag kommer att ha. Det känns. Han står där framme vid whiteboard-tavlan i en svart, tight v-ringad t-shirt, mörka baggy- jeans, stort stjärnformat halsband om halsen och glimmande örhängen i öronen. Inte nog med det, han är en känd make- up artist, har modellkontrakt och har jobbat inom stylist-yrket i flera år! Han verkar cool och det ska verkligen bli kul att ha ett riktigt proffs till lärare! Han stod i flera minuter och berättade en massa om yrket och gick in på små intressanta detaljer som man inte riktigt tänkt på förut. Han berättade också att den snart kommer att komma lika mycket smink som en hel butik in till oss som vi ska få hjälpa till att packa upp. Har funderat på om det kommer att vara såntdär billigt h&m -märkt smink eller om det kommer vara något märke. Han förklarade då att det kommer att vara ett världskänt sminkmärke ifrån USA som inte ens hunnit komma till Sverige än, men som kommer att komma ut i alla butiker här inom en snar framtid. Han hade använt det innan och han tyckte att det var riktigt bra. Det är nog även det som är fördelen med en friskola. Att de har fler resurser och tillgångar till ordentliga grejer åt eleverna.

Han berättade också att vi kommer att få testa på allt mellan himmel och jord när det gäller stylist- utbildningen. Vi kommer att ha som en egen studio med speglar, kamera blixtar och vi kommer att känna stressen i ryggen. Vi kommer att hoppa in bland skydd- och säkerthetseleverna och sminka teater sminkning. Vi kommer att sminka alla olika sorters sminkningar. Lära oss håruppsättningar, hårförlängningar, lätta färgningar och även liten del utav klippning. Kommer att lära oss att färga ögonfransar och bryn och även förlängning av fransarna. Festsminkningar och ja, för de mesta tillfällena. Vi kommer till och med gå in på håltagning för öronen, vilket som gjorde mig ganska överraskad. Det ska bli så otroligt kul att sätta igång nästa vecka! Och vet ni vad? Hela min måndag nästa vecka består av stylist-lektioner. Då ska alla (enligt Daniel) komma festsminkade till skolan för att vi sedan ska öva på att ta bort sminket på varandra med olika produkter. Vi ska även ta med oss våra sminknecessärer för att det kan blir intressant för honom att se vad vi använder, (med tanke på att han och vår andra stylist lärare vet vad varenda litet ämne i varje produkt gör för nytta, & onytta. Det ska bli intressant att lära sig, för att sedan veta vilket smink som är bra och vilket som bara är skit rätt igenom som Daniel sa. Han berättade att även om det är ett dyrt märke man köper så är det inte alls säkert att det är bättre kvalitet än det billiga alternativet.

Shit vad jag babblar på.
Klockan tickar samtidigt.
Dax att sticka ner till Skillingehus och gå på dansmötet!

Ha en fortsatt bra kväll!

Saknar dig gumman, krya på dig!


/J.C♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

det låter ju väldigt intressant tycker jag, verkar ge en bra utbildning faktist :o :D hoppas du kmr trivas riktigt bra där för utbildningen verkar helschysst ;) hihi <333333

2009-08-25 @ 18:31:00
Postat av: Julia

Vad roligt det later! Hur ser ditt schema ut? Med lektioner och tider och sa? Jag ar nyfiken:) Saknar dig<3

2009-08-26 @ 01:46:47
URL: http://twonuts.blogg.se/
Postat av: maddee

saknar dig med gumman!<3

2009-08-26 @ 13:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0