it takes one to know one..

Idag gjorde jag en sådär typisk och hemsk morgon- tabbe. Jag stängde av alarmet på min mobil när det ringde och tänkte: "Jag SKA gå upp! ...snart. Jag vred på mig och slöt ögonen. Det var meningen att det skulle vara för en stund. Ett litet, litet ögonblick. Men istället så försov jag mig en hel halvtimme! Och om ni vill veta, så är det rent av lisvfarligt när det gäller mig. För det första så är jag helt otroligt seg på mornarna. Allt jag ska göra och hinna med tar i princip 100 år för mig när det är så tidigt på morgonen. För det andra så skulle det vara en ren katastrof för mig att redan första veckan i skolan missa tåget och komma alldeles för sent! Men med lite stress så löste sig allt denna morgon ändå, och jag stod på stationen då tåget rullade in, så det var skönt. Det negativa skedde ju istället då vi alla släpade oss trötta in i klassrummet vid 08.10, och vår lärare undrade varför inte Daniel meddelat oss om vår sovmorgon till klockan 10 som skulle vara idag. Hela Stylist grupp 2 med Moa och Emmy hade sovmorgon denna morgon och vi trodde inte att vi också skulle ha det. Menmen, det var bara att bita ihop och ta det som det blev. Vi delade in oss i grupper och skrev upp frågor som vi skulle ställa då vi skulle intervjua personalen i olika butiker ute på stan. Det var Jag, Lotta, Jossan, Sara och Lousanne som satte oss på bussen ner. Vi besökte Gina Tricot, Din Sko, någon hårsalong och Make up Store.

Frågorna vi ställde i de olika butikerna var...

Gina Tricot

* Vad är höstens hetaste mode?
Svar: Plagg på plagg, stickat, randiga tröjor.

* Nämn 3 måsten inför hösten/vintern..
Svar: Oversize kofta, flanellbyxor och arméjacka.

Din Sko

* Vilken modell på skor är mest inne just nu?
Svar: Höga klackar, både kilklack och fria klackar. Stövlar och boots är vad som gäller till hösten/vintern. Svart är helt rätt!

* Vilka skor är rätt om man nu vill köpa klackfria och mer platta skor?
Svar: Då kan det vara snyggt med någon mer snörning eller andra detaljer. (tex. converse- aktiga)

Hårsalong (kommer inte ihåg namnet)

Kunde inte svara på så myckte om dagens trender innan mässan ägt rum om några veckor. Han berättade dock att det som gäller är mer "enkla" frisyrer. 50-60 tal är vad som är modernt. Inga starka färger eller starkt slingade frisyrer utan det ska vara mer neutralt just nu.

Make up Store

* Hur ska man sminka sig i höst?
Svar: Hon berättade att hon personligen tyckter att det är rätt att nu fokusera mer på läpparna än på ögonen. Att ha färgstarka läppar och att bara ha ett tunt lager mascara och eventuell ögonskugga. Hon tyckte också att sotade ögon blivit lite tjatigt. (själv tycker jag att det är skitsnyggt) Men hon tyckte att det ska vara mer ljusa och "lätta" färger nu.

* Nämn 3 måsten i necessären...
Svar: Ögonfransböjare, foundation & rouge.

Som sagt, detta är svaren ifrån några som jobbar i dessa butiker. 
Alla tycker vi olika. Även om det är trendigt eller ej.

Efter att vi besökt butikerna tog vi bussen upp till A6 för att äta. Har förresten glömt att berätta att vi äter vår skollunch på Dragon - restaurangen på A6 ! Maten vi får välja mellan är helt underbar jämfört med den vi hade på hög - och mellanstadiet! Vi har varje dag 3 rätter att välja mellan och vi får ta hur mycket sallad, bröd och dressing vi vill till maten ifrån salladsbordet också. Perfekt helt enkelt! Varje dag jag kommit hem har jag varit mätt. Fattar ni? Mätt!  Det var jag aldrig förut.

Efter maten stack vi in på Make up Store på A6 bara för att fråga lite om tips med vad som passar för färger som ögonskugga till oss osv. Då hade hon ändå inga kunder så hon berättade och visade oss lite vad som passade till våra ögon och ansikten. Jag fick en sotig look, vilket både hon och jag tycker är skitsnyggt.

 
Dock blev bilderna inte alls lika bra.


Nej, nu ska jag ta ett "break" ifrån datorn ett tag..
Och vet ni? förhoppningsvis så får jag min älskade "skol-data" imorgon! (a)
Då kommer jag blogga mer än någonsin!
Liten, smidig och perfekt att blogga med!


Nu i eftermiddag ska jag få med min pappa ut och övningsköra. Det blir så lätt att det inte blir av annars. Sa jag ta med min pappa? Jag menar, han ska ta med mig.

 
/ Wish me luck.



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: mattias

haha fan va roliga uppgifter ni har fått! :D hahaha seriöst det låter ju kuL! :D fin data! :G:M och grr va fina ögon ;) haha <3333

2009-08-28 @ 09:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0