jag är världens bästa barnvakt!

Särskilt idag. Då solen inte skiner. Då regnet kommer och går och då jag tycker att det är fullt tillåtet att slappa inomhus. Vad gör man om inte ställer sig i duschen och sätter lillan framför guitar hero. Lagar mat samtidigt som hon sitter och glor på en underhållande film i teverummet. Låter henne ringa och ta hit en kompis för att sedan tillåta dem att spela spel på MITT RUM. Inte för att småsyskon är jobbiga, men... vad gör man inte för att slippa mista en egen ledig dag och samtidigt vara schysst mot sina föräldrar? Det börjar ju dra ihop sig. Snart är sommaren över, och jag vill inte mista en sekund utav ledigheten.

Igår var vi på middag hos min systers pojkvän och hans familj. Även det var som en liten avskedsgrej för att träffas nu innan Julia åker iväg. De bor ute på landet i ett stort hus och har både hund, katt och flera hästar. Jag har alltid känt mig som en stadsmänniska som aldrig skulle kunna tänka tanken av att bo ute på landet då jag blir äldre. Bara känslan av att veta att affärer och centrum överhuvudtaget ligger långt bort har gjort att jag aldrig tvekat om att jag vill bo nära stan. Men efter igår insåg jag att det verkligen finns för och nackdelar med allt. Att bo på landet har även det sin charm liksom att bo inne i stan.

Tänkte bjuda på lite bilder ifrån igår och idag...


Dagens outfit:
t-shirt: ? hittade i garderoben
tights: gråa, bik bok
nitskärp: gina tricot
silver armband: mammas gamla

Dax att ta tag i dagen! Ska se om Mattias vaknat till liv efter nattens jobbande.

Ha en fortsatt bra måndag!


/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0