jag fixar inte det här...

Jag kan inte ta mig ur den här situationen. Ansiktsuttrycket, minen på mina läppar och den säkra blicken förklarar absolut ingenting. Utanpå finns inga som helst tecken på den nergrävda känslan som existerar inombords. Inom mig, djupt där nere finns den blytunga stenen av svaghet, rädsla och inte minst oro. Där syns inte skymten utav den styrka som vid detta tillfälle skulle kunna nämnas som livsnödvändig. Hur ska jag någonsin kunna leva mitt liv i ett års tid, utan dig? Den enda mening jag kommer kunna få fram, formas antagligen i stil med: "Jag älskar dig syrran"...

Dagen har varit lång, men ändå kort. Den startade med att jag åt frukost med Ida, Julia och Mattis i den stekande solen på altanen. Efter den värmen var det ingen tvekan över att ett morgondopp i sjön inte skulle komma till skada för någon utav oss. Vid elva tiden tog vi därför bilen ut till Linnerydssjön. Det visade sig att vi inte varit ensamma om denna "orginella lördagsidé" . Många bilar stod parkerade och hela stranden var packad med barnfamiljer. Menmen..ett svalkande och uppfriskande dopp blev det i varje fall. Trots att jag är emot insjöar och dess smutsigt bruna vatten. Jag har blivit rejält bortskämd och börjat jämföra de sjöar vi badar i här hemma med det underbara havet på västkusten.

Väl hemma igen blev det en dusch, göra mig i ordning och att hjälpa mamma lite. Släkten kom hit vid 5 tiden på en liten "avskedsmiddag"  för att säga hejdå till Julia. Jag kan säga att det är i princip lika jobbigt att säga hejdå själv som att se c&j , farmor, farfar och mormor stå där och hålla om henne med tårar som rinner längs kinderna. Lika rörd blir man av att se farmor stå med ett leende på sina läppar då hon berättar om ett fint minne då du var liten. Lika sorgligt är det att se mormors kram som blir ett hårdare grepp av kärlek om din kropp. Lika lidande är det att se hur du kysser din pojkvän om och om igen som en signal som berättar: "vi ska klara det här". 

Lika mycket förstår jag, att du åker nu.
Lika lite förstår jag, hur jag ska fixa det här.

Jag älskar dig Julia.


/J.C♥


Kommentarer
Postat av: mattias

aaaaw va fint skrivet! du har ett hjärta av guld! (L)<33

2009-08-10 @ 06:55:28
Postat av: Julia

Jossan<3 du ar varldens finaste. Vi maste horas pa skype snart. Alskar dig. Puss

2009-08-14 @ 02:17:56
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0