mattias tyckte...

att jag skulle skriva. Rensa tankarna liksom. Men sanningen är att jag inte vet om vad. För hur jag än börjar så leder det till det som jag bara skriver om just nu. Det som tar mest plats i min hjärna för tillfället. Till det som jag inte vill tänka på. Just det ja, att Julia sätter sig på planet till USA imorgon.

Helgen har varit konstig. Liksom "låg" på något sätt. Samtidigt så har den gått på högvarv. Det märks på alla att det inte är som det brukar. Som om alla oroas över att prylarna ska ta för stor plats i hennes resväska, eller till och med glömmas bort här hemma. Om det ändå hade varit så väl. Det enda målet för oss just nu är att få samtalet ifrån henne då hon talar om att hon är framme, att allt gått bra och inte minst ÄR bra. Då är det dax att slappna av. Att förbereda sig för ett år utan henne i huset.

Många utav er kanske tänker att det låter skönt att slippa ett syskon för ett tag. Slippa allt tjafsande om små saker som vanligtvis brukar finnas mellan sig själv och sina äldre syskon. Jag ska inte säga att jag aldrig tjurat på henne eller att vi aldrig varit arga på varandra, men..det är sällan som vi bråkar nuförtiden. Hon finns helt enkelt för en när som helst och var som helst. Hon tänker som jag, och tycker oftast likadant också. Jag kommer sakna de få men underbara promenaderna som vi haft den sista tiden. De där vi pratar ut om precis allt mellan himmel och jord. Allt det som vi inte hunnit berätta för varandra under de hektiska dagarna i veckorna. Då vi stöttar varandra i våra problem och då vi skrattar åt nya och roliga saker som vi upplevt.

Jag kikade in i hennes rum idag och satte en blick på hennes fyllda resväska och på hennes säng där det befann sig högar med kläder. Då pekade hon på hennes garderob och sa: " Du får använda vad du vill, det är bara att ta när jag är borta". Jag log för stunden, men insåg sedan..att det inte spelar någon som helst roll om jag får låna alla hennes tröjor, byxor och andra grejer. Det spelar ingen roll om jag får sitta och plinka på hennes gitarr eller lyssna högt på hennes kvarlämnade skivor på hennes cd-spelare. Det spelar inte heller någon roll om jag får låna hela hennes rum och sova i hela året. För jag kommer sakna henne, ändå.

Önska mig lycka till inför morgondagen.
Det kan behövas.



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

lycka till gumman. Det kommer bli bra, jag lovar:)

Finns om det är ngt, <3

2009-08-09 @ 23:12:45
Postat av: mattias

aww så fint skrivet! jadu.. till o me jag! kommer sakna henne :S alltid glad, positiv och leende möter hon en. samma för mig och min syster, aldrig bråkat! ALDRIG! , skulle sakna henne enormt...jag kan inte förstå hur du har det nu för jag har aldrig varit med om det själv så det är svårt att säga.. men jag finns här för dig och det vet du... i ALLA väder! :)<33333333333 (L)

2009-08-13 @ 06:42:30
Postat av: Julia

<3

2009-08-14 @ 02:21:31
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0