nu börjar allvaret...

snart. Imorgon och nästa vecka blir det nog rätt slappt ändå. Aktiviteter, runda på stan och samarbetsövningar och sådant är vad som står på schemat än så länge. Det riktiga schemat får vi i handen på tisdag nästa vecka. Den omtalade datorn får vi förhoppningsvis med oss hem på fredag.
Förövrigt så har dagen gått bra! Morgonen spenderades på donkan med Maja, Jossan, Emelie, Emely, Rebecca, Lotta och Moa (för att invänta att klockan skulle slå 10). Sedan var det dags att ge sig iväg till vår nya gymnasieskola. IKEA och parkeringarna förbi A6 kommer att vara vår fina lilla väg till skolan varje morgon. När vi kom upp och fått syn på byggnaden och skylten "Plusgymnasiet" så möttes vi av otroligt många nya ansikten. Alla stod de förväntansfulla utanför entrén till skolan. 
Efter några få minuter hälsade rektorn oss välkomna och bad oss att följa med in. Man blev till en början lite smått orolig över den ofärdiga undervåningen som även nu stod utan möbler, golv och målade väggar. Men han förklarade sedan för oss alla att den kommer att bli klar inom kort tid och att vi inte kommer störas utav det eftersom vi ändå bara behöver övervåningen än så länge. Alla slog sig sedan ner på stolar som stor i rader i rummet vi kom upp till. Där fick vi en del information om det som kommer att ske den närmsta tiden. Vi fick också se våra lärare och höra dem presentera sig. När vi gick runt på övervåningen var min första tanke: "Var litet"!  Men sedan inser man att vi faktiskt bara är knappt 100 elever på skolan och att vi så småningom kommer att ha hela undervåningen också.  Det finns 3 linjer på skolan jag ska gå på. En Spa- utbildning där det var ca 8 elever tror jag. En Skydd & säkerhets linje där det var några få killar bara. Och så Stylist linjen som jag ska gå, där det är hela 60 ST! Och vet ni vad? Det är BARA tjejer. Allihop. Vilket betyder att i princip hela skolan bara består utav tjejer. Tråkigt tänker ni. Så tänkte jag också. Tänker fortfarande. För det är inte bara kul med blandat, utan jag tror att det är både bra och nyttigt med lite variation. Jag är lite spänd på att det ska bli lite för mycket och att man kanske kommer tröttna. Men jag tänker ge det en chans och det jag har att ge. Ibland känns det som att tjejer väljer linje och utbildning efter sina vänners val.

Jag har valt stylist för att jag vill bli en.
Jag tänker satsa.
Ge det jag kan.
För att jag tycker det är kul.
Jag tänker nå mina mål.


/Livet är för kort för att slösa bort.


Dax att sova.
Mitt tåg går 06.44 imorgon bitti.
Som sagt, det är nu det börjar.

Godnatt ♥


/J.C♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Ratt tank sis'! <3

2009-08-21 @ 00:05:05
URL: http://twonuts.blogg.se/
Postat av: Mattias

bra att du tänker göra ditt bästa!! :) och bry dig inte om alla bitchiga tjejer -.- kör ditt eget race ;) <333

2009-08-21 @ 09:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0