solen lyser, himlen är blå, vad det är skönt att leva då..

Vaknade av att radion var uppvriden på högsta volym nere i köket. En lördag. Fattar inte varför de alltid sätter på den så högt när andra fortfarande sover, (försöker sova). Riktigt störande. Men det som är mest irriterande är att när man sedan kommer ner för trappan så visar det sig att ingen ens är i köket. Ingen lyssnar på radion. Så hänsynslöst. Men okej, liten bagatell kanske. Det finns värre saker här i livet. Som att jag sitter inomhus framför datan när solen strålar som en 30-gradig sommardag ute. Eller att Madde inte kunde ses nu innan vi ska iväg. Eller att älsklingen ligger hemma och är bakis istället för att vara med mig. Att jag sitter och är uttråkad just nu helt enkelt. Världen är orättvis. Usch nu fick jag dåligt samvete. Det finns mycket värre grejer i världen. Som en dag nu i veckan då jag stod med ett vattenglas i handen. Och så läste jag något blad som låg på bänken om att bli fadder för de fattiga barnen i andra länder. Och så stod det hur mycket pengar man kunde skänka för att ett barn skulle t.ex. få ett års skolgång/mat/kläder/ eller vatten i en månad. Det var inte mycket pengar som behövdes för att ett barn skulle överleva törsten i all fall för ett tag. Jag fick så dåligt samvete av att jag själv stod och klunkade i mig en massa vatten när det finns miljarder människor som skulle kunna dö för det där glaset i min näve. Jag hällde ut det och gick därifrån.
Mattis kom precis och i eftermiddag ska han med oss ner till Skillingehus och se Skillingarydsrevyn. Fick precis veta att den pågår i tre timmar! woho. Hoppas den är bra då. För jag slösar nästan bort halva min lördagskväll i salongen. Nä, varför sa jag så? Det ska bli trevligt! Efter det ska jag nog se en film med Madde. Hon sade att det gick en bra film på TV3 klockan 21.15 eller nått. Någon blondinfilm grej. Alltid kul. Mohaha. Den hette typ "Blond men inte dum" eller nått.
Nu måste jag kila. Ska dra fram matteboken för en stund. Vi flyttade ju provet så det äger rum direkt på måndagmorgon! härligt! -.- Men bättre än att vi skulle haft det igår i alla fall. Sedan ska jag nog sticka ut i solen en stund innan vi ska ner till revyn.


Dagens outfit:
Leggings: Vila
Svart linne: JC
T-shirt: JC
Scarfs: Vero Moda
Klocka: Deluxa



Ha en underbar lördag!♥



/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0