den där måndagen...

är här igen.... Härligt att vara tillbaka till det gamla vanliga igen, som sagt! -.- Inget speciellt har hänt i plugget idag. De nya reglerna för matsalen och vägen dit är nu satta. Vi får nu inte längre gå över låg-och mellanstadiets skolgård när vi ska till maten. Barnen tycker antagligen att det är obehagligt när vi nior traskar över som jättar över deras lilla revir och stör deras lekar så att de får gå ut åt sidorna då vi träder fram. Men är man störst, bäst och vackrast som vi nior är så kan väl de bara försöka acceptera, eller vad säger ni? Vi ska väl inte behöva gå utmed hela skolgatan i det iskalla vintervädret bara för att få i oss lite föda? De kan väl stå ut till de själva blir nior om "några" år.  Nänä, okej okej nu var jag orättvis. Kan väl förstå dem i och för sig. För vem var inte lite småskraj för niorna när man var yngre. Nu har vi även bestämda bord för alla klasser inne i matsalen. Alla ska sitta klassvis så att ingen ska behöva sitta själv och äta. Tror ärligt talat inte det kommer hålla med tanke på att de flesta borden är små, vilket som kommer leda till att alla sitter olika ändå. Dessutom är det ju inte heller en jättebra idé för de som tycker att lunchen är ett perfekt tillfälle att sätta sig och träffa de ifrån andra klasser. Men men, vi får väl se. Skulle ju hunnit plugga en stund med Mattias nu innan kvällen. Men han missade tåget så han blev sen så vi hann inte, tyvärr =/. Tänkte ju lära honom lite spanska, men det  får bli en annan gång då. HAHA, jag menar, det LILLA jag kan och som jag lärt mig av vår UNDERBARA lärare Valeska, usch!=/ Ikväll ska jag ner till Skillingehus och dansa med Malin och 5-6:orna. Ska faktiskt blir riktigt kul! Oj, klockan tickar! Måste käka och byta om nu om jag ska hinna i tid...
Ha en skön kväll mina vänner!
     /J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0