sista dagen på det underbara lovet..

Men nejj! Jag ska inte göra er ledsna och uttråkade nu bara för det. Varför inte börja tänka positivt och få lite ljusa tankar till det hela någon gång istället? Det är något jag själv är vääääldig dålig på, tyvärr. Varje gång jag stått och slängt ut en massa negativa saker ur min mun så har mamma alltid stått där ijämte mig och sagt: "Tänk positivt!" jag brukar mest bara gå därifrån och tänka: som om du skulle göra det i min situation då eller?! Det har ju varit riktigt skönt för oss att ha fått ta en paus ifrån skolan ett tag. Kunna sova ut på mornarna och inte behöva rusa iväg tidigt. Slippa allt pluggande (det mesta i alla fall). Slippa lärarna är nog det jag har tyckt varit mest skönt känner jag just nu. Jag vet inte vad det är med mig men är bara så sjukt trött på dem allihop så jag kan spy. I alla fall vissa utav dem. De är bara så deppiga och tråkiga så man kan tro att de har lingonveckan lite väl ofta. Men nu! NU NU NU! har vi äntligen hunnit släppa det och fått chansen att själva tagga om och ta nya tag utav denna vårtermin som vi har framför oss. Vi är nu otroligt redo att klämma in ännu mer kunskap i våra små hjärnor så att vi inte kan vänta längre. Vi är så otåliga så att vi nästan längtar tills alarmet ringer imorgon och det väntar oss en ny, spännande och lärorik dag i skolan. Då vi får träffa våra kära vänner igen och då vi står där på sista lektionen och aldrig vill att den ska ta slut. Då vi vill att tiden ska stanna så att vi slipper gå hem. Då vi tänker att våra liv skulle kunna spenderas i vår lilla skola med våra små klasser som familjer. Då vi under dagen lärt oss så pass mycket så att våra hjärnor skulle kunna explodera.
Jag känner mig så otroligt taggad, glad och positiv till att stiga upp imon.
Bara det jag ville berätta.


&min tunga kan inte bli svartare.




/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0