sommar, sol och koskit i hagen!

Snö, snö och åter snö...Gör ju inte saken bättre. Häromdagen satt jag på sängen med mitt rumsfönster något på glänt. Jag kunde höra en massa fåglar kvittra där utanför. Fick vårkänslor och hoppet om att våren var på gång satte fart inom mig. För våren leder ju till sommaren och det är ju dit jag vill komma. Sol, bad och värme. Sanden mellan tårna, en isglass i handen och brillorna på plats. Knappast! Dröm vidare! Samma kväll kom snön som om den aldrig hade ett slut. Om gud bara kunde sluta skita där uppe, tänkte jag. (Jag som inte ens vet om jag tror på honom eller inte). I alla fall ...vem orkar höra på det där tjatet om att: "åh vad kul med lite snö nu lagom till sportlovet!" min tanke: Kul? LITE snö?! Okej, det kanske är kul för de där små barnen som tycker det är kul att vara ute och leka i snön. Minns att man tyckte det i den åldern. Med all pulkaåkning, alla snökojjor och de där snögubbarna man byggde. Och visst okej, vissa tillfällen är inte snön ett problem. Det finns mysiga stunder också. Dricka varm choklad i en härlig skidbacke exempelvis. Men det var väl det enda i så fall. Så hallå?! Hur kul är det för oss i denna åldern att bo i en håla som denna? De som bor i en storstad och inte gillar vintern kan ju hitta på andra saker istället. Här finns ingenting. Så hur ska vi sammanfatta det hela? Att gud kan försöka vrida av sin kran med sin blaskiga diarré och tänka på fler än de små barnen ibland kanske?
Bara en tanke. 

GE MIG SOMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!♥
          /J.C♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Men Jossan då, vintern är ju skitmysig!:)sommaren kommeeeer!

2009-02-13 @ 12:28:16
URL: http://twonuts.blogg.se/
Postat av: Mattias (L)-

HAHHA den va rolig o läsa XD Sad but true -- xD det stämmer ju med :P ... tyvärr :( hihi. det kan ju va gött o ligga under täcket o känna att man är säker från kylan men man kan ju inte göra de hela dan -- xD ahah <33 älskarey!puss

2009-02-13 @ 12:36:41
Postat av: halloonn

jozzan sommaren kommer ta det lungt, du börjar bli värre än mig snart huhuXD,men vi får ta me våra kära små pulker o åka til kyllås..,där är det iaf fart i backen elr va säger du?hahhaXD,om vi ens får plats i dom är ju det stora ?,hahhaaXD

2009-02-13 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0