r.i.p

Jag kände dig inte. Visste bara vem du var. Vi bodde nästan grannar. Du och min syster gick i samma klass enda från årskurs 4 och upp till 9:an på högstadiet. Har hört en del om dig av henne. Som att du var väldigt intelligent, smart och hade mycket idéer. Det lät verkligen som om det skulle kunna bli något riktigt stort av dig. Det var bara några dar sedan som  jag hade bråttom till skolan och skyndade mig på cykeln. När jag svängde ner för backen så gick du där längs trottoaren. Och nu är du bara borta. Det är så svårt att förstå. Det spelar ingen roll var man tar vägen på datan just nu för man blir hela tiden påmind om det. Världen är så orättvis. Du var alldeles för ung för att försvinna ifrån denna jord. Hoppas att du får förverkliga alla dina drömmar där uppe i det blå. Du ska veta att det är så många som sörjer och saknar dig. Vi borde inse att det finns så mycket värre saker i livet än de små saker vi ibland går och gnäller för. Tillsammans kan vi sända en tanke till hans nära och kära.
/ Vila i frid.

Kommentarer
Postat av: Charles

Det är sant att världen är orättvis men enligt mig tycker jag att världen inte skulle kunna fungera utan det. ja, det kanske låter konstigt men det är iallafall vad jag tycker. Har jag inga exempel på hur världen fungerar bättre med orättvisan. Men en dag kommer någon att förstå det.



På tal om döden.

Ja, han dog ung men själv skulle jag vilja hellre dö ung än att dö vid 60-70+, varför?

Ju äldre man blir, blir relationer starkare med folket nära dig. Om den starka bandet bryts blir det väldigt jobbigt.

Om David hade dött vid, låt oss säga, 30?

Ja, då har han redan skaffat många vänner kanske även en fru. Och plötskugt dog han, skulle det inte blir värre än vad det är nu? Jag menar, han har ju skaffat en han älskar och jätte många vänner.

Är det inte bätrre att "såra" färre än flera? Låter det inte vettigt?

Nu menar jag inte att det var bra att han dog ung. Nej nej eller att han dog.

Jag ville bara dela med min tanke om döden.



Men allvarligt, Skulle du/ni hellre "såra" fler eller mindre? Tufft val, eh? Man vill inte dö tidigt men samtidigt vill man inte "såra" många av sina nära och kära.

Nu tycker jag inte att ni/du ska tycka att det var en oshysst tanke eller något liknande.





Walk your path to the place where u can rest

Take a bath if you didn't pass the test

2009-01-21 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0