godmorgon mina sötnosar!

Lite grått och trist ute när min rullgardin virades upp idag. Men vad gör det? Det är ännu en studiedag som äger rum idag, vilket som verkligen inte skadar. Har precis fått i mig lite frukost nu så börjar piggna till lite i alla fall. Förmiddagen kommer bestå till mesta dels utav plugg eftersom man alltid väntar med det till sista dagen, fastän jag har haft hela långa helgen på mig att få saker och ting gjort. Typiskt mig. Och om Ida får som hon vill så kanske vi bakar, shit..jag stör mig på att man inte ska säga det. Jag menar, hur många är det inte som brukar kalla chokladbollar för "negerbollar" ? Vi menar ju inget illa emot de som är mörkhyade för det? Det har inte ens med saken att göra? Jag menar, om vi står på ett café och pekar på en såndär rundbrun sak och säger att vi vill ha en "negerboll" så behöver väl ingen ta illa upp? Jag pekar ju på den och de fattar ju vad jag vill ha. Jag står ju inte och ber om en mörkhyad människa att lägga på min lilla assiett. Man kanske själv inte vet hur det hade varit om man själv varit mörkhyad. Men ska jag vara ärlig tror jag inte att jag hade brytt mig om det bara handlade om en liten chokladboll. Det hade ju varit värre om det varit i större sammanhang liksom. Men men, nog tjötat om det. Så fort mamma & pappa kommit hem sticker jag och mor min upp till stan en sväng. Jag själv som redan handlat upp månadens barnbidrag får väl bara hänga på helt enkelt. (ILLA!) Men kommer förhoppningsvis hem med tyg till den kjolen som jag ska sy i syslöjden. Jag är nog den enda av tjejerna i vår klass som verkligen HATAR syslöjd. Jag har aldrig varit för det där med och pyssla och sånt. Har inget tålamod alls. Samma sak med bilden i skolan. Konstigt nog, väldigt konstigt nog. Så höjdes mitt betyg i slöjden i julas efter att vi fått ny lärare. Jag trodde de tryckt in fel eller något. Bara stirrade och typ asgarvade. Till och med mamma skrattade, eftersom hon vet hur mycket jag hatar slöjd. Så nu ska jag kämpa på ändå. Får ju inte tappa mitt guldglänsande VG. Vissa syr klänningar, vilket jag också ville ge mig på först. Men med tanke på mitt dåliga tålamod där och mitt långsamma arbete så skulle jag nog inte hinna. Och om jag skulle så skulle jag defenitivt inte vara nöjd med den. Därför blir det en kjol istället. Är inne på typ korallfärgat eller cerise. Tycker det är snygga färger nu till våren/sommaren. Vi får se vad jag hittar. Men nu måste jag sticka om något ska bli gjort idag.


Ha en underbar dag!♥



/J.C♥

Kommentarer
Postat av: Ð Charles

Hahah, Chokladbollar eh?. Jag tror faktiskt att ordet "negerbollar" uppstod på grund av att det finns rasistiska personer. o.o"

2009-03-11 @ 15:47:31
URL: http://dewriter.blogg.se/
Postat av: Mattias

haha ja plugga har man gjort tillräckligt nu... haha xD fyfan ;) och ja jag håller med om det där med negerbollar :) Puss <3333

2009-03-11 @ 22:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0