när musiken är min enda vän..

Här sitter man, första och kanske sista gången, i köket. Genomblöt, ensam, glad och otroligt hungrig. Nej, ensam är jag inte. Musiken är på. Mamma, pappa och Ida är i Linköping. Julia är i plugget än vad jag vet. Psst! Vill ni veta en hemlis? Ibland bara älskar jag att vara hemma själv. Man kan spela vilken musik man vill högt utan att få syn på mammas fingrar som hastigt vrider ner volymen. Man kan sitta som jag gör nu i köket med datan utan att någon klagar på att jag kan sitta och spilla över den med min apelsinjuice. Man kan gotta sig i massa godis/fika som finns hemma utan att någon märker småätandet. Man kan sjunga högt utan att skämmas över hur illa det låter. Man kan lägga upp fötterna på tevebordet. Ja, här skulle jag kunna sitta enda in på natten och komma på allt man kan göra. För ibland finns det en liten ensamvarg inom mig. Som kryper fram och ylar efter att få vara ensam. Sitta och titta ut i fönstret på allt som händer där utanför och bara höra musiken klinga i mitt huvud.
Kom förresten precis hem ifrån plugget. Konstigt nog så tog jag mig faktiskt hem. Lånade mammas cykel idag eftersom min har börjat strula med växlarna. Det var nog första gången på hela vintern nu som jag cyklade till skolan. Frida har klagat hela tiden på att jag gått till skolan för hon ofta blir "tvungen" att gå med mig hem då. HAH! Men jo! Självklart. Det började snöa nästan direkt när jag satt på första lektionen! Så när man skulle hem så låg snön som ett tjockt bomullstäcke framför oss. Jag som trodde att våren äntligen var på väg! SNYFT!
Ska se om jag kan få in musikprovet på båda datorerna så jag kan plugga på det sedan. Madde sa att det var i en halvtimme = Jag ligger illa till. Måste få lite engelska och so gjort med innan kvällen. Ikväll är det ju dans med Malin också. Ska se om jag kan få i mig ett rejält mellanmål nu för det lär dröja innan middagen är klar.

Ha en bra dag!♥


AMAGAAAD! Våfflor i kylen! Jag sa väl att man fick unna sig godsaker också? (dregel)




/J.C♥

Kommentarer
Postat av: maddeee

hallå?logga in på msn nån gång,du är aldrig innne mer jö=/<333

2009-03-02 @ 16:20:16
Postat av: Ð Charles

Hahah! Det var ju hur nice some helst när snön äntligen kom tillbaka!! T.T Snooww~ D;



YOU! Sluta ta bilder på allt gott! T.T

That's just rude. >.<



Madde, hon var ju inne idag o.o

_____________



This day, I felt unusually happy

I wonder why. Maybe it has got to do something with "that"

2009-03-02 @ 17:48:16
URL: http://dewriter.blogg.se/
Postat av: Julia

HAHAHA. aaaah maaa gaaaahd. du skriver jättebra jossan:)I enjoy reading your shit;)

2009-03-12 @ 22:21:41
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0