rastlöshet, vad jag vet.

Oopps! råkade ramla in på dramaserien "183 dagar" som går på svt på måndagkvällar tror jag. Så jag sitter inne på svt-play. För...vad gör man när man sitter i ett tyst hus alldeles ensam och smått sjuk och då det enda som hörs är vindens susande och dunsande emot markisen utanför? Som vanligt så gick mina vår och sommardrömmar i kras då snön nådde marken ännu en gång. Jag hoppas att det var den sista nu. För vem föredrar inte grönt gräs, vitsippor och pårlande bäckar? Bort med det växlande "aprilvädret". Fram med solsken! På tal om aprilväder så är det ju snart första april. Hmm..på onsdag nästa vecka ser jag nu. För er som är lite smått senila så kan jag påminna om att första april inte bara innebär att jag och min älskling haft 2 månader tillsammans, utan också att man får lura folk för att se om han/hon går på ditt skämt. Men för att inte vara alltför taskig så ska du sedan säga "april april!" och så ska den som blivit lurad och som förhoppningsvis gått på det du sagt stå röd som en tomat i ansiktet och försöka övertala dig om att han/hon inte alls gått på det. Sedan kommer personen dock att få lida med detta påhopp resten av dagen i och med att den som lurade lockas något grymt med att berätta för andra att personen gått på skämtet. Orkar inte ta reda på vad denna rätt löjliga grej ursprungligen kommer ifrån men jag vet att jag ska försöka komma på något riktigt bra att lura mina nära och kära med. Jag ska försöka undvika det där med att sätta tejp på vattenkranen eller osthyveln och plastfolie på toalettringen som man gjorde när man var mindre. Kommer ihåg mammas stenallvarliga min då hon lurade mig och syrran för några år sedan att Liseberg skulle öppna nere vid Kinnarps. Herregud, hur kunde man ens vara så dum att man gick på något sådant som att Sveriges största nöjespark skulle öppna i denna lilla hålan som knappt kan ta emot sina egna invånare. Löjligt.
Men men...Imorgon måste jag släpa mig iväg till plugget hur jag än mår med tanke på att vi har uppsatsen att göra på nationella i Engelska + att jag inte vill missa dansen imonkväll! Frågan är hur bra det är att anstränga sig för mycket, så får väl se hur det blir med det sistnämnda.
Förresten, någon som följer serien "183 dagar" och som kan slänga in en kommentar och berätta om det är värt att spendera min dag för att se de 6 avsnitten som jag missat sedan programmet startade?


Ha en skön dag!♥



/J.C♥

Kommentarer
Postat av: Ð Charles

Still sick? ;o

Jag har haft det skit konstigt i lör till tis. Jag blev nämligen sjuk efter jag hade cyklat till Vaggeryd med min kompis i lör, hostade rätt mycket. Innen jag skulle sova tog jag en alvedon och blev frisk men min kompis ville till vaggeryd IGEN! för att köpa något som han inte sade. Så vi drog dit och samma sak hände igen, hahaah. Så jag tog en alvedon och vaknade frisk igen. Nu var det skola och vi slutade tidigt, klockan 11. Nu ville den dära jävlen åka till rosenlundsbadet!, OMG!. Vi åkte dit iallafall och badade i 3-4 timmar. 1h spenderde vi i bubbelpoolen <.<".

Gissa vad?! Jag blev sjuk igen, lol. Denna gången fick jag också dålig syn. -.-" Vi kom hem runt 9:15. Jag tog en alvedon igen och är nu frisk.

Alvedon hjälper verkligen mot hosta .. Men om jag fortsätter med detta så kan det skada mina levrar. Så jag får nog ta det lite lugnt nu xD.



Det blir inte kul att fylla år den 1 April ;o Det gör min bror .
."

2009-03-24 @ 12:49:27
URL: http://dewriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0