vart tog helgen vägen?

Ledigheten bara springer iväg. Jag hinner inte med. Jag gick ju nyss ut ur klassrummet, drog på mig jackan och slängde bagen över axeln med ett leende för att ta mig hemåt. Då var det fredag. Men nu, nu är söndagen här igen. Jag gillar det inte, inte alls. Ibland tror jag att det är enda gången som jag riktigt är glad. Då man befinner sig i ledigheten. Då man kan slappna av, släppa alla måsten och bara vara. Jag måste lära mig att tänka lite positivt till saker och ting.
Vart tar denna dagen vägen egentligen? Herregud, klockan är redan 2! Känns som att jag nyss steg ur sängen...
"Stay the night" spelas på radion just nu, vilket som får mig att tänka på gårdagens "chock". Kan inte påstå att jag varit särskilt insatt i Melodifestivalens program som visats de senaste lördagarna. Men har ändå hängt med en del om vilka bidrag det stått imellan. Efter att jag och Mattias käkat kinamat igårkväll så stack vi upp till mig för att se finalen. Det var helt otroligt dött ute på gatorna på vägen upp. Nu tänker väl ni att det inte är något ovanligt med tanke på att det är den lilla skithålan vi bor i. Men jag menar, det var faktiskt lördag, och det var knappt inte en enda människa ute. Vi gick och skämtade om hur många som säkert satt klistrade inne vid sina teveapparater för att se finalen. Och det var nog också sant, för det blinkade i varenda fönster man gick förbi ifrån teven där inne. I varje fall. Vad var det som hände igår? Visst man hade läst i tidningarna att det skulle bli "årets skräll" och att Caroline of Ugglas skulle ta hem skiten i år. Och det gick ju bra för henne, det gjorde det. Konstigt nog. Jag tycker själv att hon var en utav de sämsta deltagande. Jag tycker att Molly Sandéns låt var väldigt fin och skulle verkligen gått längre än Ugglan. Hon fick endast 2 p!! Sanslöst. Men om man går till det mest chockerande under kvällen. Vem trodde att Opera sångerskan skulle ta hem vinsten? Jag var stensäker på att snygg- Måns skulle vinna. Eller möjligtvis Emd eller kanske Agnes. Men nej, Operan. Vi flög upp ur sofforna och stirrade på teven och utbrist "Va?!" i kör, typ. Men men..det kanske är positivt att hon vann. För vi har aldrig någon chans i Eurovision. Det kanske vi har nu. En annorlunda låt, men annorlunda stil. Vem vet? Det kanske funkar? Alla dessa grannländer kanske chockeras och gillar den och röstar på oss istället för sina grannar för en gångs skull. Vi får väl se.

Nu måste jag kila. Ska hinna käka innan jag ska upp till Malin och hjälpa till med dansen. Sedan blir det väl lite plugg och kanske träffa Madde om jag hinner.

Ha en skön dag!♥



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: Mattias :)

Ja det kan man absolut säga att det var en chock XD! fyfan :) och det kan nog grannländerna gilla faktist :) puss <333333

2009-03-18 @ 10:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0