"vi går mot ljusare tider"

Säger mamma till mig varje gång jag klagar på att några snöflingor når marken när hoppet om våren nyss fanns där. Visst, våren kommer väl den också. Precis som alltid dyker årstiderna upp efter en enorm längtan. Lite väl lång längtan. Men måste erkänna att jag börjat tveka. Sitter vid fönstret på mitt mörka rum och det enda som lyser är de där miljoner, miljarders, makaroners många lysande snöflingorna där utanför. Förstår mig verkligen inte på vädret. Jag fryser. Det är inte kallt här inne, men ute är det som ett minusgradigt vinterland. Känns som att jag sitter där. Känns som att flingorna når mig med sin kyla och täcker mig vit som nyvispad vispgrädde. Som att håret fångas av vinden och jag aldrig någonsin skulle få uppleva värme igen. Haha, nä usch. Men ska i alla fall unna mig en riktigt varm dusch & bastu till musik ikväll och låta tankarna flöda. Det kan verkligen behövas i dessa tider. Det ska förhoppningsvis också bli en tidig kväll för mig, med tanke på att eng-nationella väntar imorgon. Vi hade idrottsdag idag. Såg väl inte riktigt fram emot det till en början. Men efter att vi peppat varandra inför volleyboll och handbollsmatcherna så blev det riktigt kul i alla fall. Det gick ju bra för vår klass också! (as usual) Har verkligen börjat tycka om idrotten mycket mer nu än förut. Gympalektionerna är nog faktiskt höjdpunkten i plugget. Kalla det hjärnsläpp, men har inte mycket att skriva. Jag är grymt godissugen om någon vill veta. Skulle knappast skada om någon sötnos kom upp med en godispåse till meyy(a)

Men unna er en skön kväll, det ska jag göra♥ 


Ge mig sol, värme & sand mellan tårna!



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: Ð Charles

Yeah, The snow came back ^^

Snön blir alltid vackrare när den kommer och går.

De stora snö flingorna är de bästa. Får mig att slappna av, riktigt skön moment.

2009-03-12 @ 18:19:26
URL: http://dewriter.blogg.se/
Postat av: Mattias :)

Yeah hoppas snön döööör!!! nu vill vi ha sol :G hihi puss <3333333

2009-03-18 @ 10:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0