you´re the only one who know me at all..

En tanke som slog mig bara.
Du stöter på en person ifrån plugget men som inte går i samma klass som du. Du känner inte personen särskilt väl men du har hört saker ifrån olika håll som du sedan blandat ihop till ett litet pussel och själv verkligen trott på att varenda pusselbit passar perfekt. Du kan inte ens tänka tanken att någon endaste liten bit inte stämmer in. Varför är man så fördomsfull? Varför dömmer man människor utan att egentligen ha en blekaste aning om vad som finns där innanför? Visst kan man gissa sig fram och tro att man har ett "humm" om hur personen är, men i så fall i tystnad. Jag menar, det är ju inte utseendet som skapar insidan. Tvärtom. Det är ju insidan som bestämmer hur man exempelvis vill klä sig. Hur man vill se ut helt enkelt. Jag tror, nej jag ska inte säga att jag tror. Jag VET att vi alla skaffar olika uppfattningar om personer utan att egentligen känna dem. Det är problem. Visst, vi alla kan hålla saker och ting inom oss. Det spelar ingen roll. Men när de hörs och påverkar de utsatta blir det inte lika kul. Om det är negativa fördomar förstås. Jag tycker att vi ska sluta lyssna på vad andra kompisar säger att de hört/uppfattat om personer och istället skaffa oss en egen uppfattning innan vi tror en massa negativt. Har många gånger kommit på mig själv med att tro saker utan att det faktiskt stämmer när man väl lärt känna personer. Att skaffa oss fördomar är något som vi alla gör. Men vi kan sluta att sprida rykten och sluta att tro så mycket innan vi faktiskt vet sanningen.

Brådis! Dax att byta om, fixa käk & dra iväg till Vaggeryd & dansa!♥
SHAKE IT!

Ha en skön kväll!♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

That came out right my dear, and i agree with every word that approaches to my brain and thaughts and i am glad when i hear the smart resolutions in a young minds head of brightness and glory! xD skojar bara :P haha nej men de va smart sagt... håller med och det stämmer alltihop!

2009-03-11 @ 22:26:59
Postat av: Anonym

That came out right my dear, and i agree with every word that approaches to my brain and thaughts and i am glad when i hear the smart resolutions in a young minds head of brightness and glory! xD skojar bara :P haha nej men de va smart sagt... håller med och det stämmer alltihop! <33333333

2009-03-11 @ 22:27:30
Postat av: Ð Charles

Hmph, Insidan och utsidan ,eh? Ja.

Jag tror att alla inte vill lära känna insidan av någon på grund av att det kan få dig undvika honom/henne.



Men tänk dig, tänk om en ung kille som är tränad för till att bli en mördare. Men han lyckades fly. Nu vill han ändra sig. Han börjar i en skola och får vänner. Tillslut får han en vän som verkligen gillar honom.

Om hon nu får lära känna hans "insida" då kommer hon bli rädd. Hon kommer att undvika honom.

(Men det är inte alla som är så) Hur kommer han att känna sig då? Antagligen förkrossad.





Det jag vill säga är att, det är bra att vissa tänker mer på utsidan än insidan.

Det är inte alla som vill dela med sig av sin information om insidan. Alla vill hålla något för sig själva.



Som de säger: Once a killer, Always a killer.

2009-03-12 @ 15:48:01
URL: http://dewriter.blogg.se/
Postat av: Johan!

Du måste lyssna nu Jozzan...det finns en sak som du bara måste veta. Jag vet att det inte funkar och allt är mitt fel, men snälla lyssna! Jag har fortfarande känslor för dig som jag inte kan styra över...Jag älskar dig!

2009-03-12 @ 17:34:06
Postat av: Julia

Vad fint du skriver syrran. Mer tänkvärda inlägg än mina, kan man ju lugnt säga...<3

2009-03-12 @ 22:15:58
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0