"det måste finnas"...

En anleding till att jag känt såhär i flera år.
En mening till att andra nu upptäckt samma sak.
En tanke som snurrat över våra huvuden men som aldrig riktigt nått ner till oss.
En sak som gjort att irritationen strömmat inom oss utan att utbrista.
En orättvisa, som känns.

En överlägsen majoritet? Inte i mitt tycke.
En äkta överenskommelse? Knappast.
Ett likandant tyckande? Inte precis.
En gemensam åsikt? Glöm det.


Jag har tänkt, funderat och inte minst irriterat mig på en enda sak den senaste tiden. Varför ska vissa människor föra andras talan? Varför tror dem att alla tycker likadant just bara för att man kanske inte öppnar munnen och säger sin åsikt för en del saker? Jag menar, hur skulle det se ut? Om alla gapade ut sin åsikt skulle det bildas kaos och det skulle i sin tur innebära en rejäl disskussion oss emellan. Varför ta för givet att alla tycker precis som personen som säger vad han/ hon tycker? Varför snubbla in på den vägen och bestämma och sätta beslut om saker enligt han/hennes åsikt? Varför inte kontrollera att alla närvarande tycker likadant innan besluten tas?
Jag blir så trött.  



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: Ð Charles

Opinions, you say.



Hmph, vissa tycker som andra men egentligen inte gör för att kanske inte bli attackerad med massa frågor eller få motståndare som kanske är lite känsliga. Några kan säga sina åsikter, andra håller dem för sig själva, antingen för att de är blyga eller för att inte göra konversationen större än vad den är, vilket kan vara lite jobbigt ibland. ^^



Men vi människor gillar varandra på grund av deras personlighet, alltså betyder det att folk gillar de som antingen håller med eller inte om deras åsikter.



Alltid kul när vi i klassen har en stor diskussion =P. Jag håller knipan och lyssnar på klassens vaggvisa >.<"



2009-05-18 @ 18:43:07
URL: http://dewriter.blogg.se/
Postat av: Ð Charles

Opinions, you say.



Hmph, vissa tycker som andra men egentligen inte gör för att kanske inte bli attackerad med massa frågor eller få motståndare som kanske är lite känsliga. Några kan säga sina åsikter, andra håller dem för sig själva, antingen för att de är blyga eller för att inte göra konversationen större än vad den är, vilket kan vara lite jobbigt ibland. ^^



Men vi människor gillar varandra på grund av deras personlighet, alltså betyder det att folk gillar de som antingen håller med eller inte om deras åsikter.



Alltid kul när vi i klassen har en stor diskussion =P. Jag håller knipan och lyssnar på klassens vaggvisa >.<"

2009-05-18 @ 18:44:40
URL: http://dewriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0