en lördag på stan!

Trots att jag somnade sent igårkväll/ idag på morgonen, så blev det en tidig morgon för mig. Vid 10 hoppade jag, mamma, pappa, Ida och mormor in i bilen för en runda på stan. Minns inte när det var sist som vi var där tillsammans. Måste varit väldigt längesedan. Det blir alltid så att man sticker in med en kompis istället. Eller att man stannar kvar ett tag efter skolan en vardag om man behöver inhandla något. Men idag så åkte vi in. Inte för att jag hade något speciellt på handlarlistan eller för att jag hade plånboken full (det hade jag defenitivt inte) utan för att jag inte hade något speciellt för mig. Dessutom lämnade jag in min käraste Mac på lagning idag. Skönt att få den inlämnad och känna att det händer något. Nu den kommande veckan är det bara att vänta på ett samtal från Mac-huset då de kommer tala om vad felet är, vad som behöver göras och ungefär hur lång tid det kommer att ta. 
Ida köpte 2 par nya glasögon också (om du är nyfiken Julia). Det blev ett par mörklila och ett par svarta med en röd kant på insidan. Sött! Och till det bästa av allt...Jag har fixat praktikplats! Jag har nog missat att berätta att vecka 8 och 9 nästa år så ska vi ha praktik. Vi har därför fått i uppgift att hitta ett eller två ställen att vara på under dessa två veckor. Hela eftermiddagen igår spenderades hemma med telefonen vid örat. För jag hade bestämt mig, jag ville hitta det jag sökte, och ville för en gångs skull vara ute i tid. (Man vet ju hur upptaget det brukar vara i Jönköpings alla butiker efter förra årets sökande efter en plats). Jag skrev därför upp ett tjugotal kläders - och smink butiker och satte igång att ringa, en efter en. Redan första butiken började dåligt. Den vanligaste meningen man fick höra var " Vänta lite, jag ska se efter om vi har någon inbokad under de veckorna" Hoppet började växa inom mig. Men sedan kom besvikelsen, då hon fortsatte med "Nej, tyvärr, vi har redan en elev inbokad under den perioden, men lycka till! ". Lycka till?! Tack..verkligen. Jag ringde upp i princip ALLA klädbutiker på hela östra stan och alla sa de samma sak.

Men när vi sedan gick upp på väster. Så fick jag syn på ännu en sminkbutik som jag knappt haft i tanken överhuvudtaget. Jag gick in, tog kontakt med en tjej som jobbade där, och vips! Så hade jag en praktikplats!
Here I come!


Efter det gick vi vidare för att hitta någonstans att äta lunch. Det blev restaurangen Aqua som även den befann sig på väster. Mycket gott och mycket mysigt.

Förrätt: Purjolöksoppa



Varmrätt: Fylld kycklingfilé med risoni samt tomatsås
(risoni- blandning på ris och pasta)

Mormor & Ida smaskar!

Kvällen blir en hemmakväll. Jo, ni hörde faktiskt rätt. Jag vet att det är lördag. Men jag är trött, seg och kan inte minnas när det senast var som jag var hemma en lördagkväll. Innerst inne vill jag inte, men jag vet att det är vad jag behöver just nu. Tid, sömn och ensamhet. Lite plugg skulle inte heller sitta fel. Jag har faktiskt ett prov denna veckan och en del andra grejer att jobba med. Jag kanske inte är frisk. Men jag hinner inte imorgon. Nästa helg är även den fullspäckad.

verkligheten börjar springa ifatt mig.
& det kanske är bra...


Dagens låt: Leona Lewis - Happy
http://www.youtube.com/watch?v=7Mt7Nfq1CJc



/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0