en kylig men solig onsdagsmorgon...

Min uppdatering i helgen har varit dåligt. Jag vet. Den har inte existerat alls. Men det finns, som jag brukar säga, en anleding till varför jag inte bloggat. Har varken haft orken, lusten eller glädjen framme och det var nog det som stoppade mig. Ni får helt enkelt nöja er med inlägg då jag har tid och möjlighet till att skriva.
Ingen missade väl gårdagens händelse? Då ni steg ur sängen, rullade upp rullgardinen, och upptäckte ett vitt men tunt täcke ovanpå marken. Då ni gnuggade er i ögonen för att se om det verkligen stämde att snön redan i mitten av oktober hittat sig hit. Att sätta sig i bil till skolan i snöoväder och halka på E4:an var inge kul alls. Jag blev sur. För jag hatar snö. I varje fall då den inte lägger sig ordentligt utan den milda temperaturen och fukten i luften gör att snön bara blir till en kladdig massa. Blask. Usch!
Idag tog jag förvånansvärt 8-tåget till skolan. Har sovmorgon och börjar klockan 09.45. Nu väntar en svenska lektion och sedan är det bara att sticka till Dragon och få i sig lunch innan pappa hämtar upp mig för att dra hemåt. Synd att jag inte kan njuta av att få åka hem tidigt, utan behöver dra mig in till skolan vid fyra tiden igen för att åka sticka till gymnasiemässan i Husqvarna med Jossan och Lotta. Där ska vi stå och representera vår skola och Stylist linje inför alla 94:or som ska börja nästa höst. Vi ska också förmodligen få visa lite vad vi gör just nu på våra yrkes-lektioner, tex sminkning osv. Visst ska det bli kul, men jag ångrar verkligen att jag valde så sent på kvällen för det blir en lång dag men mycket farande hit och dit. Och det jag behöver mest just nu, är sömn och vila. Men det får som vanligt vänta. Tur att man slutar tidigt imorgon i alla fall. Sedan är det bara fredagen kvar. Jag kanske inte ska klaga i alla fall. För när jag tänker efter så går veckorna fort, riktigt fort.
Nu är det snart dax för svenska, dagens enda lilla pisslektion :)
Ha det bra! 

/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0