stylist-lektionerna kan börja!

Missade att berätta att det riktiga sminket har kommit till skolan nu. Alla pensel-set, ögonskuggor, foundation, concealer, puder, läppglans, läppennor, eye-liner och ja, allt det som krävs för att kunna göra en hel sminkning. Har inte heller talat om för er att vi fått en ny stylist-lärare. Åsa heter hon och är hur bra som helst. Jag gillade henne ifrån första stund och känner på mig att detta kommer bli otroligt roligt! Denna veckan har hon lärt oss färganalys och vilka färger och nyanser som är varma och kalla. Vi har även fått analysera vad vi själva passar i för färger, både när det gäller kläder och smink. Nästa vecka kommer vi att komma igång mer med att sminka och testa på att sminka varandra. Igår visade och tipsade Åsa oss hur en snygg vardags makeup kan se ut. Fräsh och enkel. Efter det fick vi själva testa att sminka lite på varandra för att känna och vänja oss vid konsistensen på dessa produkter.

Jag själv fick en sotig look av Jossan Lithman och Louise.


Dax att öva på min engelska-redovisning om Beyonce som jag ska redovisa imorgon.
Fixa på barnens dans tills ikväll måste också hinnas med innan vi drar ner till Skillingehus.
Efter dansen blir det att vara med Mattias, mysa och se Idol tillsammans.

8 månader med dig.
tycker så mycket om dig.



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: mattias

aw, tycker om dig med älskling!<3 du är allt för mig och kmr alltid att vara! ingen kan ersätta dig!<333333333333333 (L)

2009-10-04 @ 03:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0