jag vill stanna nu...

Jag vill alltid vara den jag är.
Jag vill alltid vara ung.

Vill stå kvar här, med mamma, pappa, mina två systrar, vänner och pojkvän. Jag vill klamra mig fast på minutvisaren. Hindra den ifrån att röra sig, ticka och låta tiden gå. Jag vill befinna mig här, kanske föralltid. Jag vill inte åldras. Vill inte bli större överhuvudtaget.

Tankarna ändras med tiden. När jag stod där på skolgården med vinden i håret så uppfattade jag mig själv som liten. Jag liksom längtade åt det motsatta. Då strävade jag emot att bli just det. Större. Men nu börjar jag tveka. Varför åldras när man kan befinna sig som jag gör nu, någonstans där emellan? Inte barn, inte vuxen, utan ungdom. Varför börja tycka, tänka och bete sig gammalmodigt när man kan vara ung och fräsch? Varför gå runt och behöva grubbla över att man ska tänka, tycka och vara på ett vuxet sätt? Att inte kunna skylla på att man råkat göra ett misstag och att man ska förbättra det tills nästa gång. Och att andra inte längre kan acceptera det eftersom att man kan tolkas som att vara gammal nog att fixa och lösa saker utan problem och bortförklaringar.

Jag vill alltid kunna säga "oj, det glömde jag" och veta att folk förlåter.
Jag vill alltid kunna snacka med kompisar på det sätt som jag gör idag.
Jag vill alltid kunna säga typ, liksom, shit, omg, skoja bah, as garv och alla de andra ord vi ungdomar använder.
Jag vill alltid kunna gå ut på ett enormt dansgolv med Madde och dansa långt in på natten tills fötterna ramlar av benen.
Jag vill alltid kunna gå på stan och handla de snygga kläderna som säljs i ungdomsbutikerna utan att behöva tvinga in mig själv i någon tråkig tantbutik.

Jag vill alltid vara den jag är.
Jag vill alltid vara ung.


/J.C♥

Kommentarer
Postat av: mattias

aw, du kan alltid vara ung inom dig och du kmr alltid vara lika snygg i mina ögon ;) hahaha <3333333

2009-09-21 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0