lördag

det var sommar idag...

kl.08.00
Vaknade till av att Ida slått på teven på något för hög volym. (Jag och lillan sov på bäddsoffan i natt och den befinner sig i tv-rummet). Det var svampbob som gällde. Och eftersom att det måste vara det enda barnprogrammet  med humor och roligt tecknade figurer i så kunde jag ärligt talat inte somna om, (skratt). När jag kikade i glipan emellan rullgardinen och fönstret så sken solen in också.
Så varför ligga kvar? Det var ju trots allt lördag!

Mamma och pappa hade som vanligt redan stigit upp för en morgonpromenad när jag steg ur sängen. Därför dukade jag fram frukosten och stack in i duschen innan de kom hem. Sedan åt vi och vid halv elva tiden möttes jag och Ida utav det otroliga vädret utifrån. Det var inte den där kyliga höstvärmen idag. Utan det var som om den riktiga värmen hade bestämt sig för att existera en sista gång för i år.
/Det var sommar idag...

Vi spelade kubb jag och Ida. Sedan blev det klipprundan vid havet.

Det var vi och fåren.
Vi och killen med fiskespö.
Vi och de två i motorbåten ute i det blå.
Vi och solen.
Vi, och sommaren...

Ida var taggad till vinst!

Nu gäller det!

Och, fjoooooM iväg! (Lite högt kanske)?...

Solen tittade fram bakom björken..

Sedan var det dax att dra ner till havet!

Ta mig tillbaka till sommaren!

Vattnet var varmt! FAKTISKT.

Fårskallarna drog vidare, vi var inge roliga...

Livrädda blev dom..

Mitt paradis!

Ida tar en paus och njuter av tillvaron..

Jag klättrade upp till mitt favvo ställe och solade en stund..

Havet är mäktigt..& helt underbart!

Sedan tog vi skogsstigen hemåt igen..


/J.C♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack for att du laddade upp lite bilder:) Aaah, jag saknar er<3

2009-09-21 @ 16:58:40
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0