Vart tog tv-programmen vägen?

Lördag kl.21.00

De programmen som gick varje fredag och lördagkväll som gjorde att man med sin familj satt som klistrad framför teven. De programmen som var underhållande och passande för hela familjen. De programmen med humor som fick en att sitta med ett leende på sina läppar. Vad är det med dagens tv-producenter? Lägg ner allt äckligt som som Kändisdjungeln, Robinson, eller program som Rent hus eller alla de där dokumentärerna om fetma. För vem vill sitta och tugga på sin chokladkaka eller äta ur sin chipspåse samtidigt som personen på teve sänker ner sitt huvud bland feta larver, lever bland ödlor eller när personen är så fet att han/hon inte kan stiga ur sin säng? Har man kvar det där godissuget efter att man sett programmet? Har man lusten att äta, och finns verkligen möjligheten att slippa undan att äcklas utav det man nyss sett? Inte i mitt tycke. Att de till och med försöker äckla svenska folket för att få fler tittare är sjukt.

Allt i teve handlar om att fånga så många tv-tittare som möjligt och att tjäna så mycket pengar de kan genom att sända dessa program. Jag som nyss irriterade mig på alla de program som tillkommigt den senaste tiden med röstningssystem. De då man ska ringa in och rösta hela tiden för att på så sätt få fram en vinnare. Allt för att tjäna pengar. 9,90 kr /samtal ! 9,90 kr /samtal ! 9,90 kr /samtal ! 9,90 kr /samtal !

Jag blir så trött. Kom för guds skull med fler humorprogram istället. Jag menar, hur härligt är det inte att sätta sig framför teven efter en lång vecka och få sig ett riktigt gott skratt?! Underbart.

Okej, jag är ganska sur. Mamma och pappa har beslag tagit teven ikväll. De glor på något urtråkigt program på SVT med Ingvar Oldsberg.
Bolibompa hade till och med varit bättre.
Nämen ärligt talat..
Jag tycker han är "too Old now".



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: mattias

eller hur -.- håller med om allt du sa där... fyfan xD innan längtade man till alla roliga program men nu... naaeh! xD puss <33333333

2009-09-21 @ 13:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0